Duyuru
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü 2021-2022 Bahar Dönemi BMT-400 Mezuniyet Projesi Dersi Savunma Komisyonları ve Açıklamalar
8 Haziran 2022 | 12:17

 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2021-2022 BAHAR DÖNEMİ BMT-400 MEZUNİYET PROJESİ DERSİ SAVUNMA KOMİSYONLARI VE AÇIKLAMALAR

  • BMT-400 MEZUNİYET PROJESİ dersi savunmaları, 4 komisyon tarafından aşağıda belirtilen takvime göre yapılacaktır.
  • 20-24 Haziran 2022, Pazartesi-Cuma tarihleri arasında  (Final Sınavları 2.haftası dönemi içerisinde) Mezuniyet Projesi savunmalarının yapılacağı gün ve saati komisyonlar kendileri belirleyecektir.
  • Komisyonlar her öğrenci için Mezuniyet Projesi Değerlendirme Formunu doldurup imzalayarak Komisyon Başkanına teslim edecektir. Komisyon başkanı ilgili evrakları, final dönemi sonuna kadar Bölüm Başkanlığına teslim edecektir.
  • Mezuniyet Projesi dersini almış olan öğrenciler, kendi danışmanlarının bulunduğu komisyonlarda sunumlarını yapacaklarından, tezlerinde ilgili jüri üyelerinin isimlerini yazacaklardır.
  1. MEZUNİYET PROJESİ SAVUNMA KOMİSYONU

Komisyon Başkanı: Prof. Dr. O. Ayhan ERDEM
Üyeler:
Doç. Dr. İbrahim Alper DOĞRU
Doç. Dr. Sinan TOKLU


2. MEZUNİYET PROJESİ SAVUNMA KOMİSYONU

Komisyon Başkanı: Prof. Dr. Nurettin TOPALOĞLU 
Üyeler : 

Prof. Dr. Recep DEMİRCİ
Prof. Dr. Aysun COŞKUN
Doç. Dr. Fecir DURAN

3. MEZUNİYET PROJESİ SAVUNMA KOMİSYONU

Komisyon Başkanı: ProfDr. Necaattin BARIŞÇI

Üyeler : 

Dr. Öğr. Üyesi Adem TEKEREK

Dr. Öğr. Üyesi İsmail ATACAK

 

4. MEZUNİYET PROJESİ SAVUNMA KOMİSYONU

Komisyon Başkanı: Prof. Dr. Aydın ÇETİN

Doç. Dr. Hüseyin POLAT

Dr. Öğr. Üyesi Cemal KOÇAK 

 

BMT-400 MEZUNİYET  PROJESİ DEĞERLENDİRMESİ (Sunum sırasında dikkate alınacak olan ölçütler)

Değerlendirme

Zayıf

Orta

İyi

Çok İyi

Organizasyon

Organizasyon zayıf olduğu için dinleyiciler konuyu anlayamamakta; giriş yeterince geliştirilmemiş veya ilgisiz; sunumun geri kalanı ile bağlantı açık değil.

Bazı keskin geçişlerden dolayı sunumun anlaşılmasında zorluk var; bazı ana noktalar açık değil veya yeteri kadar vurgulanmamış.

Yeterli organizasyon; anlaşılır bir giriş bölümü; ana noktalar iyi ifade edilmiş; bazı geçişler biraz ani olsa da sunumun geri kalanı ile ilişkilendirme açık.

Harika organizasyon; sunumun geri kalanını destekleyecek bir yapı var; ana noktalar iyi açıklanmış ve gerekçelendirilmiş; neden sonuç ilişkileri çok açık.

Yansıların yapısı

Yansılar alelacele kes-yapıştırma ile hazırlanmış; birçok hata var; sunucu, bir sonraki adımda ne geleceğinden habersiz. Çok fazla metin var.

Yansılar sıkıcı; çok göze batan hatalar yok ama etkili bir yansı hazırlamak için çaba da harcanmamış.

Yansılar genellikle iyi hazırlanmış ve ana noktalar iyi aktarılıyor.

Yansılar çok yaratıcı; dikkatlice düşünülmüş ve sunumun önemli noktalarını ortaya çıkartan yansılar hazırlanmış; dinleyicilerin ilgisi kaybolmuyor.

Aktarım

Kelimeler yutuluyor; arka sıralarda oturanlar hiçbir şey duymuyor; ilgi dağıtan el-kol hareketleri

Düşük ses tonu, zaman zaman duyulmama; bazı ilgi dağıtan el-kol hareketleri, çoğunlukla anlaşılır bir dil kullanımı.

Temiz bir anlatım ve iyi bir ses tonu; genellikle etkili bir aktarım; çok nadir dikkat dağıtıcı el-kol hareketi; biraz monoton.

Doğal ve güvenli bir aktarım; mesajı sadece aktarmıyor, aynı zamanda zenginleştiriyor; mükemmel bir ses tonu ve konuşma hızı.

Dinleyicilerle ilişki

Çoğunlukla yansılardan veya notlardan okuma yapıyor; dinleyicilerle göz teması yok; dinleyicilerin tepkilerinin farkında değil.

Zaman zaman dinleyicilerle göz teması kuruyor ancak çoğunlukla yansıdan okuyor; dinleyicilerin yalnızca bir bölümü ile bir miktar iletişimi var; dinleyicilerin sorularına kısa cevaplar veriyor.

Genellikle dinleyicilerin tepkilerinin farkında; konuşurken ve soruları yanıtlarken göz temasını kaybetmiyor.

Sunum boyunca dinleyicilerin ilgisini koruyabiliyor; soru ve yorumlara göre sunum sırasında değişiklikler yapabiliyor; dinleyicilerin tepkilerini çok iyi algılıyor.

background image